About Me

My photo
Stresa, Piedmonte, Italy

Friday 30 January 2015

At last some seasonal snow.....Finalmente un po 'di neve di stagione

At last some seasonal snow, albeit a fleeting glance, as the forecast promises arctic temperatures minus - 5° centigrade, but precious little snow.
We awoke to the noise of the snow ploughs crunching growl as it steadily parted the drifted deposits of last nights blizzard. The snow fall deemed "moderato" is by previous years experience, a mere cosmetic veneer, nut non the less very pretty, and against the back drop of parting clouds there shone the sun against a backdrop of blue...bellissimo!
Today is market day in Stresa, so it was a bit of a scramble to clear the driveway,and also Penny's car which was entombed in thick ice. It's typical my car is in the garage snug dry but it's not 4 wheel drive, Penny's petrified Suzuki is like a mountain goat  with sure footed traction.Below are a few scenes to savour before the melt!
 Finalmente un po 'di neve di stagione, anche se uno sguardo fugace, come la previsione promette temperature artiche meno - 5 ° centigradi, ma ben poco di neve.

Ci siamo svegliati al rumore degli spazzaneve scricchiolare ringhio quanto costantemente separò i depositi allontanati dello scorso notti blizzard. La neve caduta considerato "moderato" è da precedenti anni di esperienza, un semplice rivestimento estetico, il dado non il meno molto carina, e contro la caduta di schiena di separazione nuvole splendeva il sole su uno sfondo di blu ... bellissimo!

Oggi è giorno di mercato a Stresa, quindi è stato un po 'di una corsa per cancellare il vialetto, e anche l'auto di Penny che è stato sepolto nel ghiaccio. E 'tipico mia auto è in garage aderente asciutto, ma non è a 4 ruote motrici, pietrificata Suzuki di Penny è come una capra di montagna con sicuro traction.Below footed sono alcune scene per assaporare prima della fusione!








No comments:

Post a Comment