About Me

My photo
Stresa, Piedmonte, Italy

Wednesday, 11 March 2015

A few more of Stresa's eccentric villas..Un po 'di più di ville eccenttrici di Stresa

Another afternoon of warm Spring sunshine and an opportunity to discover a  few more of Stresa's eccentric villas. All thanks to the courtesy of my friend Isabella who has a mind full of interesting information,although sometimes the facts may vary due to my understanding and translation!
As always when leaving Stresa you stride upwards on quiet avenues lined in palm trees, giving a slightly Mediterranean ambiance. The villas vary in styles which reflect architecture of far away places, the far east, and India were popular destinations for the Victorians and often after their journeys they would on their return start building to recreate their dreams, their fantasy's. As I mentioned in yesterdays Blog there are hundreds of examples in the region, it's for our guests to discover.
The photo's show Villa Teresita, on Via Fogazzaro from a few angles highlighting the spectacular tower, and the magnificent mountain background, and below a rather grotesque Villa in Via Lamberti, festooned in ornate carvings of nymphs, not a happy home for me, more like the house of Count Dracula.
 Un altro pomeriggio di caldo sole primaverile e l'opportunità di scoprire un po 'di più di ville eccentrici di Stresa. Tutto grazie alla gentile concessione del mio amico Isabella che ha una mente piena di informazioni interessanti, anche se a volte i fatti potrebbero variare in base alla mia comprensione e traduzione!Come sempre quando si lascia Stresa si stride verso l'alto su strade tranquille allineati di palme, dando un ambiente un po 'mediterranea. Le ville variano in stili che riflettono l'architettura dei luoghi lontani, l'Estremo Oriente e l'India sono destinazioni popolari per i vittoriani e spesso dopo i loro viaggi sarebbero al loro ritorno cominciare a costruire per ricreare i loro sogni, la loro fantasia per. Come ho già detto in Blog di ieri ci sono centinaia di esempi nella regione, è per i nostri ospiti di scoprire.Spettacolo del foto Villa Teresita, in Via Fogazzaro da pochi angoli evidenziando la torre spettacolare, e il magnifico sfondo di montagna, e al di sotto una villa piuttosto grottesca in Via Lamberti, festoni in sculture ornate di ninfe, non una casa felice per me, più simili la casa del conte Dracula.





No comments:

Post a Comment